Bezpieczne zakupy online

Bezpieczne zakupy online

Żyjemy w wygodnych czasach. Niektórzy z Was pamiętają jeszcze czasy gdy na zakupy szło się całą rodziną by rozdzielić w kolejki wszystkich domowników. Sytuacja ta jest dzisiaj nie do pomyślenia. Dzięki rozwiniętej technologii internetowej możemy robić zakupy bez wychodzenia z domu. Możemy planować je z wyprzedzeniem i dostosowywać dostawy do swoich zajęć. Zamawiamy coś w jeden dzień i dostajemy to w następny. W niektórych przypadkach możemy spodziewać się dostawy nawet w tego samego dnia – dzieje się tak w przypadku dostaw z dużych sieci hipermarketów. Niestety bardzo często zdarzają się przykre sytuacje związane z zamawianiem online. Czasem nie dostajemy tak naprawdę tego co dokładnie zamawialiśmy.

onshop

Jak się ustrzec takich sytuacji?

Przede wszystkim powinniśmy gruntownie „przebadać” sprzedawcę. Sprawdźmy opinie osób, które dokonywały wcześniej u niego zakupów – zarówno te pozytywne oraz negatywne. Upewnimy się wtedy czy można mu zaufać, a także jakie ma mocne i słabe strony. Drugim zalecanym posunięciem jest zbadanie prawdziwości danych firmy oraz czy nie istnieje np. w krajowym rejestrze dłużników. Te dane z pewnością przybliżą nam to z kim mamy do czynienia.

Co zrobić w przypadku otrzymania towaru niezgodnego z opisem?

Jeżeli otrzymaliście produkt niezgodny z opisem, czy to różniący się kolorem czy rozmiarem, a w najgorszym wypadku dostaliście cegły zamiast roweru pamiętajcie, że macie prawo do zwrotu bez podania przyczyny oraz możecie oczekiwać zwrotu 100% kwoty, którą zapłaciliście. Przywileje te są uregulowane prawem konsumenta. Jeżeli natomiast po dokonaniu zakupu, po sprzedawcy nie widać ani śladu, pozostaje Wam dochodzenie na drodze sądowej. Na szczęście oszustwa internetowe są coraz częściej rozpatrywane przez policję i większość z tych przypadków rozpatrywanych jest na korzyść poszkodowanych.

Pamiętajcie o naszych wskazówkach przy zakupach online. Jeżeli będziecie się do nich stosować z pewnością unikniecie nieprzyjemnych sytuacji.