Wśród nieustannie wzrastającej i nie śpiącej konkurencji firmy szukają sposobów na przeciągnięcie klienta do siebie. Jednym ze sposobów jest wdrożenie programów lojalnościowych dla klientów. Zyskują one coraz większa popularność.
W wielu sklepach, nie tylko sieciowych możemy się spotkać z pracownikami proponującymi nam przyłączenie się do klubu. Czasem podświadomie wyczuwając zagrożenie od razu odmawiamy, a czasami wykazujemy zainteresowanie i decydujemy się na „wielkie” oszczędności.
Istnieje kilka powodów dla których postanawiamy zapisać się do takowego programu.
- Najważniejszym oczywiście jest udzielany rabat. Jeśli robimy w danym sklepie częste zakupy oczywiście jest to opłacalne, jednak nie zapominajmy, że są to minimalne kwoty.
- Będąc uczestnikiem klubu możemy dostawać bony i kupony możliwe niekiedy do zrealizowania nie tylko w tym jednym sklepie.
- Otrzymując miano stałego klienta wydaje nam się być bliżej przedsiębiorstwa. Zaczynamy się z nim utożsamiać i namawiamy również innych do założenia karty – co oczywiście również może być dla nas opłacalne.
- Jesteśmy jako pierwsi informowani o obecnych promocjach i akcjach, które mogą być niedostępne dla osób niezarejestrowanych w programie.
Programy lojalnościowe zazwyczaj są psychologiczną zachętą do korzystania z oferty danego sklepu. Często klienci w swoim portfelu posiadają kilka kart rabatowych. Idealnym rozwiązaniem byłoby założenie jednej karty na której zapisane byłyby wszystkie nasze programy. Na takie rozwiązanie jednak chyba musimy jeszcze poczekać.