Drzwi – jak działa gwarancja?

Producenci dokładają wszelkich starań aby towar dostarczony do klienta był zgodny z opisem i pozostał wolny od wad. Zdarza się jednak, że klient odbiera towar wadliwy, lub jego wady uwidaczniają się po jakimś czasie. Nie inaczej jest w przypadku drzwi Wrocław. Tutaj najczęściej dochodzi do uszkodzeń podczas transportu jednak zdarzają się także egzemplarze od początku noszące znamiona wadliwych. Co wtedy należy zrobić? Jako konsumenci nie jesteśmy na przegranej pozycji. Drzwi tak jak każdy inny produkt można reklamować jednak należy określić jaki to rodzaj wady. Reklamację należy zgłosić na piśmie pod rygorem nieważności. Należy spytać się także ile czasu mamy na zgłoszenie wady. To ważne w przypadku kiedy wadę odkryliśmy dopiero po dłuższym czasie.drzwi

Jeśli usterka wynikała rzeczywiście z winy producenta to mamy niemal pewność, że nasza sprawa zakończy się pomyślnie. Drzwi zostaną najprawdopodobniej wymienione na nowe a ostatecznie zostaną zwrócone nam pieniądze. Kłopot pojawia się jednak w przypadku tak zwanych kwestii spornych kiedy to ciężko dowieźć, że nieprawidłowości obciążają producenta a nie klienta. Przykładem mogą być odkształcenia związane z zawilgoceniem: ciężko jest po dłuższym czasie udowodnić, że ta nieprawidłowość miała początek u producenta a nie klienta. Dlatego szczególnie ważne jest możliwe szybkie zgłoszenie reklamacji.