Ostatnie lata przyniosły spore zmiany w zakresie kupna i sprzedaży mieszkań, zarówno z perspektywy osób, chcących zakupić lokum, jak i deweloperów. Zbliżamy się aktualnie do sytuacji, kiedy to liczba mieszkań dostępnych na sprzedaż spada, a liczba chętnych na nie rośnie.
Rosną także ceny samych lokali, jak i kredytów hipotetycznych, w większości przypadków koniecznych do zakupu lokalu. Sam proces sprzedaży składa się z wielu etapów, które część osób zniechęcają do poszukiwań własnych “czterech kątów”. Jak w takim razie deweloperzy mogą sobie poradzić z obecnymi problemami i zwiększyć swój wskaźnik sprzedaży?
Dlaczego sprzedaż mieszkań jest aktualnie trudna?
Ostatnie miesiące bieżącego roku przyniosły spadek w liczbie sprzedanych mieszkań. Wiązać to można z wciąż rosnącą inflacją, wzrostem stóp procentowych w kredytach hipotetycznych, sytuacją u wschodnich sąsiadów, a nawet skutkami popandemicznymi. Wiele czynników wpływa obecnie na zastój deweloperski, jeśli chodzi o sprzedaż lokali, w związku z tym, mimo że chętnych na nowe mieszkania jest wielu, to niewielki odsetek decyduje się aktualnie na inwestycję, jaką jest jego zakup. Dotyczy to głównie dużych miast, lecz problem dotknął także rynek deweloperski w mniejszych miejscowościach.
Co można zrobić, aby temu zaradzić?
Każdy deweloper wie, że aby sprzedać mieszkanie, nie wystarczy wrzucić do internetu krótkie ogłoszenie. To często długi proces, obejmujący kilka etapów. Najważniejszym z nich jest dobra reklama, która przyciągnie grupę docelowych klientów. W celu sprzedania konkretnego lokum, trzeba się najpierw zastanowić, do kogo ono byłoby kierowane. Do klienta z klasy średniej, a może do klienta premium, gotowego zapłacić wysoką cenę w zamian za usługę i produkt najwyższej jakości. Produktem w tym scenariuszu jest oczywiście nieruchomość. Kiedy już opracuje się wizję modelowego konsumenta, należy opracować strategię marketingową, dopasowaną pod względem cenowym, jakościowym, ofertowym oraz reklamowym.
Agencja zajmująca się sprzedażą nieruchomości powinna opracować plan, obejmujący dokładny opis lokalu, wraz z lokalizacją, otoczeniem, dodatkowymi atutami i innymi istotnymi informacjami, które mogą zaważyć w podjęciu decyzji o zakupie.
Obmyślenie dobrej reklamy nie należy do zadań łatwych, lecz z pomocą odpowiednich narzędzi, może okazać się bardzo skuteczna i efektywna. W jakie narzędzia z zakresu reklamy należałoby zatem zainwestować? Istnieje pewna niezawodna metoda, po którą powinien sięgnąć każdy ceniący się deweloper.
Sposoby na podtrzymanie wskaźnika sprzedaży
Obecne czasy stanowią wyzwanie zarówno dla deweloperów chcących z zyskiem sprzedać mieszkanie, jak i osób zainteresowanych kupnem lokalu za rozsądną kwotę. Zazwyczaj trudno jest, aby obie strony były w równy sposób usatysfakcjonowane dokonaną transakcją. Aby jednak zachęcić potencjalnych klientów do zakupu mieszkania, trzeba się dobrze przygotować, gdyż przedstawiona prezentacja dotycząca danej nieruchomości powinna odbiorcę nie tylko zachęcić, ale i skusić.
Dobra prezentacja mieszkania powinna przede wszystkim zawierać wysokiej jakości zdjęcia całego lokum, z uwzględnieniem każdego pomieszczenia oraz ewentualnie pozostałych elementów, wchodzących w skład oferty. Chodzi tu o balkon, piwnicę, strych. Warto także dodać fotografie przedstawiające miejsce parkingowe oraz okolicę, jeśli stanowi ona atut.
Niezwykłym wzbogaceniem oferty będą wizualizacje realistyczne, w przypadku, gdy mieszkanie jest dopiero w fazie projektowania i budowy. Taka wizualizacja będzie stanowić odwzorowanie powstającej rzeczywistości wraz z wszelkimi jej udogodnieniami.
Projekt w wersji 3D może przekonać niezdecydowanego klienta do zakupu. Wizualizacje mogą przedstawiać zarówno wnętrze mieszkania, jego potencjalny wystrój, a także wygląd osiedla czy nawet konkretnych mebli. Wizualizacja mieszkań 3D to atrakcyjny sposób na przykucie uwagi docelowego konsumenta oraz pokazanie mu, jak może wkrótce wyglądać jego życie. Klient, widząc spersonalizowaną pod niego ofertę, jest bardziej skłonny do zakupu, gdyż wie, jak realnie będzie się przedstawiać jego mieszkanie czy dom. Graficzne wizualizacje pomagają bowiem w zaprezentowaniu projektu w najmniejszych szczegółach.
Sięganie po tego typu środki reklamy sprawia, że deweloper wykorzystujący je, wyprzedza w notowaniach swoją konkurencję, podtrzymując lub nawet przewyższając tym samym swój wskaźnik sprzedaży!