Jak stworzyć odpowiedni znak wizualny firmy, który przyciągnie klientów?

Większość ludzi to wzrokowcy oceniający i zapamiętujący to, co dzieje się w ich otoczeniu głównie za pośrednictwem oczu. 90 % przetwarzanych przez mózg informacji ma bowiem charakter wizualny. Dzięki temu więc producenci różnego rodzaju produktów oraz właściciele wielu firm mają szerokie pole do działania. Ważne jest bowiem, aby stworzyć niepowtarzalny znak, który będzie kojarzony wyłącznie z naszą firmą i jej usługami. Każdego dnia dociera do nas mnóstwo informacji i obrazów, które przeglądamy i obserwujemy tylko pobieżnie – nie jesteśmy w stanie skupiać uwagi na każdej informacji, dociera do nas tylko to, co prezentowane jest w sposób najbardziej przystępny. Fachowcy od budowania tożsamości marki wiedzą, w jaki sposób zwrócić naszą uwagę  na opisywany przez nich produkt, jak sprawić, aby to właśnie ta, a nie inna marka przykuła nasz wzrok.

Z czego składa się marka, czyli niezbędne elementy:

  • logo, czyli znak graficzny, za pomocą którego można bezbłędnie zidentyfikować daną markę. Może zawierać jakiś symbol, znak graficzny lub nazwa firmy zapisana charakterystyczną czcionką;
  • kolorystyka ma zazwyczaj ścisły związek z barwami użytymi w logo – stają się one dominujące we wszystkich aspektach działalności firmy, przy czym nie używa się wielu barw, logo musi być czytelne;
  • krój pisma – jednolity krój liter konsekwentnie stosowany w materiałach reklamowych na stałe wiążący je z marką;

Poza tym można jeszcze wymienić: ubiór pracowników, wystrój wnętrz, opakowania itp.

Kilka słów na temat logo…

Logo to podstawowy wyróżnik, fundament marki stanowiący jej esencję,  musi być przygotowany perfekcyjnie, aby wyrażał kluczowe wartości marki. Stanowi punkt wyjściowy, od którego zaczną się rozchodzić kolejne kroki w budowaniu tożsamości marki. W walce o przychylność konsumentów ważna jest każda sekunda, każde mgnienie oka –  liczy się pierwsze wrażenie odbiorcy.

elementy-indetyfikacji-wizualnej-marki

Dobre logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej. Pozwala na zapamiętania brandu i stwarza konotacja w przyszłych kontaktach z nią. Źródło inf.: http://auchstudio.pl/blog/tworzenie-identyfikacji-wizualnej

Kiedy nadchodzą zmiany

Marka, która chce odnieść sukces, musi nieustannie dążyć do perfekcji, doskonalić się, aby sprostać zmieniającym się modom i  upodobaniom potencjalnych klientów. Warto być przygotowanym na wszelkiego rodzaju wyzwania. Łącznie z wyzwaniem, które każe nam dokonać zmian w sposobie prezentowania marki na rynku, chodzi tu o zmiany w wyglądzie marki tzw. rebranding – odbudowywanie marki, swoista rewitalizacja będąca odpowiedzią na dynamiczne zmiany w zapotrzebowaniach rynku.

Nie chodzi tutaj o drastyczne zmiany, ale o pewne uproszczenia, np. usunięcie nazwy, jak u Starbucksa czy Pepsi,  albo całkowitą zmianę kolorystyki jak u Apple. Czasami zmiany są konieczne, choć bardzo kosztowne i ryzykowne – klienci przywiązani są do wcześniejszej symboliki, czy kolorystyki. Jednak renoma marki robi swoje i z czasem zmiany są przez klientów akceptowane.

Tagi: