Istnieje wiele powodów, aby zainwestować w gadżety promocyjne takie jak kubki, długopisy, koszulki czy torby. Ich wykorzystanie powinno być zintegrowane z naszą strategią marketingową i dostosowane do grupy docelowej. Wręczanie upominków reklamowych zwiększa świadomość marki, tworząc silne i długotrwałe relacje z konsumentami.
Zalety gadżetów reklamowych
Według badań 94% użytkowników pamięta, jak i gdzie otrzymali gadżet reklamowy. Ponadto 84% osób twierdzi, że im się to podobało, a 85% osób doceniło to tak bardzo, że poczuli chęć prowadzenia interesów z daną marką. Potwierdzają to również inne dane: w 89% przypadków gadżet promocyjny zwiększał widoczność marki do dwóch lat od daty, kiedy został podarowany.
Gadżety reklamowe są doskonałym narzędziem marketingowym. Dzięki widocznemu logo stają się świetnym sposobem na promocję marki, zwiększając jej widoczność. Oferowanie przydatnego gadżetu, który będzie regularnie używany, jest doskonałym sposobem to, by firma została zapamiętana przez nowych użytkowników. To niepowtarzalna okazja do nawiązania pierwszej relacji z potencjalnym klientem.
Kolejną zaletą gadżetów promocyjnych jest to, że są użytecznym narzędziem by wywrzeć wrażenie na naszych kontrahentach i ostatecznie pomagają utrzymać obecnych klientów. Lojalność klientów jest ważnym celem marketingowym każdej firmy – a przydatny, markowy prezent pokazuje uznanie dla tych, którzy już od nas kupują, zwiększając zaufanie i lojalność. To samo dzieje się, gdy pracownicy otrzymują przydatne gadżety reklamowe.
Gadżety działają jak metafory: przekazują pewne pomysły i wrażenia, które konsumenci będą kojarzyć z firmą. W rezultacie są bardzo przydatne do kształtowania wizerunku marki, definiowania i odróżniania jej od konkurencji. Na przykład, jeśli otrzymamy niestandardowy gadżet o niskim wpływie na środowisko lub wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu, marka w subtelny sposób pokazuje swoją troskę o przyrodę.
Jakie są najpopularniejsze gadżety reklamowe?
Rozdawanie popularnych artykułów promocyjnych może być niezwykle skutecznym sposobem na zwiększenie ekspozycji marki, nawiązanie kontaktu z konsumentami i budowanie lojalności. Co warto podarować? Klasyką są długopisy. Niezależnie od tego, czy pracujemy w biurze, studiujemy, czy wychodzimy i musimy coś napisać, ludzie z różnych środowisk i zawodów cały czas używają długopisów. Są małe, lekkie i łatwe do noszenia, a co najważniejsze, są przydatne – więc dlaczego ludzie nie chcieliby ich zatrzymać? Artykuły piśmienne generują około 3000 kontaktów z marką przez cały okres ich użytkowania. Dowodzi to, że długopisy są jednym z najpopularniejszych artykułów promocyjnych. Ale kiedy rozdajemy długopisy, upewnijmy się, że są mocne i działają bardzo dobrze, aby konsumenci rzeczywiście chcieli z nich korzystać.
Pod względem wrażeń jednym z najpopularniejszych upominków promocyjnych jest odzież, chociażby koszulki. Według badań to one najbardziej zwiększają widoczność marki w Stanach Zjednoczonych. 85% badanych pamięta reklamodawcę, który dał im ciuch, a 80% konsumentów zgłosiło posiadanie promocyjnych koszulek.
Idealnym gadżetem reklamowym są też ceramiczne kubki i talerzyki. Wiele osób je posiada i z przyjemnością z nich korzysta. Są one praktyczne i ekologiczne. Każdy klient, którego obdarujemy taką ceramiką reklamową, na pewno pije herbatę lub kawę codziennie. Jeżeli stworzymy praktyczny i wygodny kubek, a jednocześnie zadbamy o atrakcyjny przekaz reklamowym na nim, kontakt z naszą marką będzie bardzo częsty, zarówno dla naszych klientów, jak i wszystkich osób w ich otoczeniu.