Konsumpcja w Polsce – co kupują Polacy?

Polacy z roku na rok kupują coraz zdrowsze produkty. Zmniejszyła się ilość kupowanej mąki, chleba i ziemniaków. Coraz chętniej sięgają po mięso drobiowe, jednak nadal króluje wieprzowina. Mleko zostało zastąpione przez jogurty, coraz rzadziej pieczemy ciasta i decydujemy się na gotowe wyroby. Polacy coraz częściej jadają w restauracjach, jednak spożywają o wiele mniej kalorii. Głównym wyznacznikiem wyboru produktów w Polsce jest nadal cena. Dane te wynikają z przeprowadzonego raportu odnośnie “zmian preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”.

ziemniaki

Mniej ziemniaków i pieczywa

Polska, kraj schabowego z ziemniakami i kapustą. Niestety, w przeciągu ostatnich 15 lat, Polacy kupują blisko o połowę mniej ziemniaków, podobny spadek jest obserwowany w przypadku mąki i cukru. Co ciekawe, również spożycie warzyw, tłuszczów i jaj zmniejszyło się blisko o 20 procent. Wynika to przede wszystkim z kolejnej tendencji, która wskazuje, że Polacy o wiele częściej decydują się na gotowe posiłki w restauracjach lub barach znajdujących się nieopodal pracy. Kolejną przyczyną takiego stanu rzeczy, jest rosnąca popularność zdrowego trybu życia, który wymaga eliminowania lub ograniczenia poszczególnych produktów. A teraz przejdźmy do produktów, które w ostatnim czasie stały się popularniejsze w Polskim społeczeństwie. Polacy jedzą więcej czekolady, wędlin i makaronów, zyskały również soki owocowe i woda butelkowana. Jak już wspomniano wcześniej, drastycznie spadła ilość kupna pieczywa, jednak nadal odgrywa ono istotną rolę. Konsumenci w swoim wyborze kierują się przede wszystkim smakiem chleba, a dopiero potem ceną i miejscem wyrobu.

nabiał, mleko

Jogurt zamiast mleka

Od 1999 roku, sukcesywnie spada ilość spożywanego mleka, przyczyną takiego stanu rzeczy jest wzrost zamożności społeczeństwa i sięganie po produkty przetworzone w postaci jogurtów. Mimo spadku spożycia mleka, nadal odgrywa ono ważną rolę. Przeciętny Polak spożywa je nawet 3 razy w tygodniu, a przy jego kupnie zwraca uwagę na miejsce produkcji. Natomiast sery, zastąpiły w polskich domach masło i śmietanę. Konsumenci decydują się na sery żółte i kupują ich o 15 procent więcej.

Podsumowanie

Zapoznaj się ze szczegółami raportu, gdzie poznasz statystyki odnośnie innych produktów konsumenckich. Prognozy zapowiadają ciągły spadek popytu na ziemniaki, cukier, pieczywo i owoce. Zmiany dokonujące się w preferencjach konsumenckich są spowodowane wzrostem zamożności społeczeństwa oraz pojawieniem się nowych trendów, takich jak np. zdrowy stylo życia. Tego typu raporty są niezwykle istotne i ciekawe, gdyż możemy obserwować zachowania polskich klientów.

Rate this post