Odpowiednia dieta – na jaką się zdecydować?

Wybór diety

Jednym z rodzajów diet, jest dieta oczyszczająca. Podobnie, jak w przypadku diety 1000 kcal, możesz za jej pomocą zrzucić w dość szybkim tempie zbędne kilogramy. Za jej sprawą możesz stracić ok. 2 kg, jednak najczęściej dietę tę stosuje się do oczyszczenia organizmu z toksyn.

Dieta oczyszczająca

Jej zastosowanie ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Nie tylko oczyszcza organizm, ale także poprawia odporność, przyspiesza metabolizm, reguluje ciśnienie krwi, przywraca skórze blask i poprawia nastrój. W zależności od rodzaju diety oczyszczającej, może ona trwać od jednego dnia do tygodnia. Można ją stosować np. po świątecznym przejedzeniu, po urlopie, gdy jemy nieregularnie, gdy czujemy się zmęczeni i ociężali. Dietę tą najlepiej jest stosować w dni wolne od pracy i nauki. Po zastosowaniu takiej kuracji, obserwuje się wyraźną poprawę samopoczucia. Trzydniową dietę oczyszczającą może stosować każdy, kto nie jest chory na cukrzycę, nie cierpi na chorobę wrzodową żołądka i dwunastnicy, albo na dolegliwości nerek.

Do najważniejszych zasad diety należy znaczne ograniczenie spożycia tłuszczów i węglowodanów, zaś białko zwierzęce, w przypadku diety tygodniowej, dopuszczalne jest dopiero w czwartym dniu. Podstawowym pokarmem są świeże warzywa i owoce, do woli można także pić niegazowaną wodę mineralną, a także soki owocowe. Zakazane jest natomiast, podobnie jak w przypadku diety antycellulitowej, palenie papierosów, picie kawy, herbaty, alkoholu, a także używanie soli i cukru.

Dieta na zdrowei

Podczas stosowania diety oczyszczającej mogą wystąpić różne dolegliwości, takie jak bóle głowy i złe samopoczucie. Są to jednak naturalne objawy, które wywołują uwalniane z komórek organizmu toksyczne substancje. W czasie stosowania diety oczyszczającej wskazane jest częstsze brani prysznicu i mycie zębów, gdyż na skórze i języku osadzają się odłożone w organizmie trujące substancje.

Jeśli chcemy zastosować tygodniową kurację oczyszczającą, musimy się do niej wcześniej przygotować. W dniu poprzedzającym jej rozpoczęcie należy odstawić wszelkie napoje pobudzające, takie jak kawa z kofeiną, czarna, mocna herbata, alkohol. Należy także zrezygnować z pieczywa, makaronów, płatków zbożowych, otrębów i mięsa.

Dieta na stres

Siedzący tryb życia, niezdrowy sposób odżywiania się prowadzą do wystąpienia nadwagi i otyłości, co wiąże się z pogorszeniem naszego stanu zdrowia. Na osłabienie kondycji naszego organizmu ma wpływ także stres. Niestety, ale coraz trudnej jest nam go uniknąć. Stresujący tryb życia powoduje utratę niezbędnych składników odżywczych z naszego organizmu. Jednak dzięki odpowiedniej diecie możemy uodpornić się na stres.

W skład diety antystresowej powinny wchodzić przede wszystkim produkty zawierające białka, nienasycone tłuszcze i węglowodany. Należy spożywać także dużo świeżych owoców, takich jak truskawki, jabłka, grejpfruty i banany. W diecie tej, podobnie jak w przypadku diety antycellulitowej, nie może zabraknąć także warzyw, takich jak papryka, seler naciowy, ogórek, cykoria, kapusta, która zmniejsza nerwowość, a także cebula. Warzywa te są znakomitym źródłem minerałów, flawonoidów, czyli substancji o działaniu uspokajającym i poprawiającym nastrój, a także źródłem witamin.

Stres zwalczają także produkty bogate w węglowodany. Dostarczają je takie potrawy, jak pełnoziarniste pieczywo i makarony. Na zrównoważenie naszego systemu nerwowego ogromny wpływ ma magnez. Doskonałym jego źródłem są płatki owsiane, orzechy, kakao, gorzka czekolada i kiełki zbóż.

Szczególnie smakowitym sposobem na zwalczenie stresu jest jedzenie czekolady. Przede wszystkim poprawia ona samopoczucie. Uspokajające działanie mają także przyprawy i zioła: gałka muszkatołowa, melisa, bazylia, tymianek i majeranek.

Niezbędnym elementem są także witaminy, szczególnie z grupy B. Te z grupy B1, które pozwalają się nam wyciszyć, znajdują się w drożdżach, mleku i kaszach. Energii doda nam witamina B2, która zawarta jest w brokułach i kapuście. Witamina B5 występuje w produktach zbożowych i roślinach strączkowych, jak fasola i bób, a witaminę B6, łagodzącą stany lękowe dostarczy nam mięso wołowe i ryby.

Tak jak w przypadku diety 1000 kcal, należy wypijać minimum 2 litry wody mineralnej niegazowanej dziennie. Woda przede wszystkim przywróci energię i złagodzi objawy stresu. Uspokajająco i wyciszająco działa także herbata z melisy. Należy unikać kawy, alkoholu i słodyczy.

E-condimenta

O Autorze:


Piszemy o polskich sklepach, bankach i usługodawcach. Dostarczamy raportów i porad dotyczących zakupów i finansów. Zapraszamy do sprawdzania najnowszych raportów i artykułów. Również zachęcamy do komentowania i opiniowania naszych publikacji.