Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań w zakresie szukania pracy. Czasu kiedy pracownik był zdany tylko i wyłącznie na chodzenie od pracodawcy do pracodawcy albo przeszukiwanie gazet z setkami ofert pracy dawno odeszły do lamusa. Teraz szuka się praktycznie tylko za pomocą internetu. Owszem niektóre firmy nadal stosują ogłoszenia ale są to wysoko specjalistyczne stanowiska na które rekrutacja może odbywać się poprzez wiele źródeł takich jak ogłoszenia w prasie branżowej. Można z powodzeniem stwierdzić że około 90% poszukujących pracy jak i pracodawców „przeniosło się” do internetu. Tu jest szybko, tanio a co najważniejsze – można szybko dostosować oferty do naszych wymagań. To dlatego strony skupiające ogłoszenia pracodawców poszukujących pracowników robią taką furorę. W szczególności te bazujące na ogłoszeniach z całej Polski.
A może agencja rekrutacyjna?
Agencje rekrutacyjnej to z kolei podejście bardziej klasyczne jednak z pewnością bardziej kompleksowe. O ile na portalach dostajemy tylko kontakt do pracodawcy i możliwość przesłania aplikacji o tyle takie firmy zajmują się w sposób kompleksowy procesem rekrutacyjnym. Co składa się na taki proces? Jest to najczęściej:
- zebranie grupy kandydatów wobec których przeprowadzone będą dalsze etapy rekrutacji;
- przeprowadzenie rozmów rekrutacyjnych;
- zarekomendowanie pracodawcy profili najlepiej spełniającej jego oczekiwania.
Popularne agencje rekrutacyjne to specjalistyczne jednostki w których pracują specjaliści od HR a także pośrednictwa pracy. Tutaj proces rekrutacyjny to nie tylko rozmowa ale często składa się on z wielu etapów następujących po sobie, które mają za cel wybranie najlepszego kandydata. W końcu pracodawcy są wybredni i chcą zaangażować najlepszego człowieka na dane stanowisko a rynek pracy jest obecnie taki że na jedno stanowisko przypada nawet kilkanaście osób. To wykreowało szanse dla agencji rekrutacyjnej, które dziś powstają jak grzyby po deszczu.
Artykuł powstał przy udziale specjalistów z firmy HR GO Recruitment Wrocław – agencji specjalizującej się w pozyskiwaniu pracowników do firm zewnętrznych.