Tajniki promocji typu: 3 w cenie 2

Promocje w sklepach

W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy zwrócić uwagę na rosnącą popularność akcji marketingowych w niektórych sieciach sklepów, w których biorąc większą ilość produktów oszczędzamy – rzekomo.

Biorąc 3 szt. płacisz 6,00zł.
Cena za pojedynczą sztukę – 2,79zł

Czy spotkaliście się z taką promocją? Zapewne nie raz i zapewne nie raz każdy z Was dał się skusić widniejącej akcji promocyjnej. Cała idea tej akcji skupia się na tańszych zakupach. Konsument przeświadczony o wspaniałej okazji, bierze przykładowo 3 batony zamiast jednego – nawet jeśli w danym momencie ma ochotę wyłącznie na jednego, świadomość tego, że zaoszczędzi posuwa go do tego, żeby wziąć 3 w niższej cenie.

Promocje w sklepach

Płacę mniej za ulubione produkty, na czym zatem polega haczyk tej promocji?

Z punktu czysto matematycznego oszczędność widoczna jest od razu. Łatwo jest dotrzeć do świadomości konsumenta przedstawiając mu, że zapłacił 6zł zamiast 8,37zł. Już sama cena 6 zł jest zagraniem marketingowym. Wszystko po to, aby ułatwić działanie podświadomości. Dużo łatwiej bowiem jest podzielić 6zł na 2 niż np, 6,39zł. Prosty rachunek pozwala nam na szybkie podejmowanie decyzji bez głębszego zastanowienia czy w ogóle taka ilość jest nam potrzebna.

Z szerszego – ekonomicznego punktu widzenia, producenci zawsze zyskują. Ustalane są przez nich bowiem średnie marże, które chcą uzyskać ze sprzedaży danej partii produktów. Dzięki temu sprzedając 3 produkty po niższej cenie uzyskują marżę uśrednioną ale zbliżoną do tej uzyskiwanej ze sprzedaży produktów po wyższej cenie. Sprzedają więcej taniej lub mniej drożej. W każdym przypadku zyski się bilansują.

*Oczywiście pomijamy inne czynniki, które mają wpływ na ostateczną cenę wyprodukowania wyrobu.

Tagi:     , , ,

O Autorze:


Piszemy o polskich sklepach, bankach i usługodawcach. Dostarczamy raportów i porad dotyczących zakupów i finansów. Zapraszamy do sprawdzania najnowszych raportów i artykułów. Również zachęcamy do komentowania i opiniowania naszych publikacji.