Współpraca z drukarnią – jak wybrać odpowiednią?

wykonanie druku w drukarni

Reklama jest dźwignią marketingu i firmowej komunikacji z klientem. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą działalność usługową, duży sklep internetowy czy markę odnoszącą sukcesy na rynku krajowym i międzynarodowym, bez dobrej współpracy z drukarnią nie zadbasz o wysoką jakość i najlepsze wykonanie swoich reklam. Drukarnie, które specjalizują się w obsłudze firm z różnych branż potrafią dopasować swoje usługi do Twoich potrzeb. Jak jednak wybrać drukarnię i podjąć z nią stałą, owocną współpracę? 

Znaj swoje potrzeby w zakresie druku i gadżetów reklamowych

Jeśli planujesz nawiązać długą współpracę opartą na pewności, że Twoje zlecenia zostaną wykonane z dokładnością i najwyższą jakością musisz znać swoje potrzeby i zorientować się choć trochę w dostępnych rozwiązaniach, technikach druku czy rodzajach materiałów reklamowych. Dając drukarni znać jakiego rodzaju materiałów potrzebujesz możesz nie tylko o wiele wcześniej przejść do faktycznej realizacji zleceń, ale też pozytywnie odebrać wskazówki drukarni dotyczące tego jak wykonać dany projekt najlepiej. Pamiętaj, że nie każdy rodzaj grafiki można wykonać na konkretnym wariancie papieru, w określonym wykończeniu czy interesującym Cię formacie. Znaj swoje potrzeby, ale pracuj z drukarnią elastycznie – w końcu to oni są ekspertami w tym, co oferują. 

Jak wybrać odpowiednią drukarnię? 

Jest kilka kryteriów, które można wskazać jako kluczowe podczas wyboru drukarni materiałów promocyjnych i reklamowych dla Twojej firmy. Nie wszystkie kryteria będą miały zastosowanie w każdym przypadku, ale większość z nich jest podstawą budowania pozytywnej relacji z drukarnią. Firma, która zajmie się tworzeniem Twoich materiałów reklamowych stanie się Twoim partnerem – im bardziej otwarta komunikacja miedzy wami, tym lepsze efekty współpracy. 

  • Oferta – zwróć uwagę na ofertę. Szeroka oferta dostępnych materiałów reklamowych to podstawa, szczególnie, gdy interesują Cię nie tylko ulotki, ale i wizytówki, katalogi, firmowe segregatory, kubki czy standy i stoiska tworzone na potrzeby targów branżowych. Wybierz drukarnię z szeroką ofertą zamiast korzystać z usług kilku odrębnych. Oddając kwestię druku materiałów promocyjnych w ręce tylko jednej drukarni masz pewność, że wszystkie materiały będą między sobą spójne na poziomie jakości, dokładności wykonania i stylu druku.

    praca w drukarni

    Szukasz drukarni w Karpaczu albo Radwanicach? Sprawdź ofertę Intro-Graf!

  • Zasady współpracy – sprawdź, na jakich zasadach drukarnia może z Tobą współpracować. Niektóre przyjmują tylko pojedyncze zlecenia i choć mogą zająć się drukiem materiałów za każdym razem, każde ze zleceń będą traktować osobno. Inne, nastawione na współpracę z firmami działają w oparciu o indywidualnie dopracowane umowy, mogą zaoferować zniżki przy długiej współpracy i zagwarantować priorytetową realizację nawet w przypadku, gdy nowe materiały będą potrzebne „na już”. 
  • Opinie – Weryfikuj opinie. Szeroki dostęp do internetu sprawił, że każdy może zamieścić w sieci opinie dotyczące usług danej drukarni, a inni mogą je potwierdzić bądź im zaprzeczyć. Zwracając uwagę na to, co o drukarni mają do powiedzenia inne firmy z łatwością sprawdzisz, czy wizerunek budowany przez drukarnię pokrywa się z rzeczywistością i czy jakość, jaką oferują pokrywa się z cenami, za jakie wykonują swoje usługi. 
  • Portfolio – Każda profesjonalna drukarnia powinna udostępniać portfolio prezentujące materiały, jakie do tej pory wykonali dla swoich klientów. Niezależnie od tego, czy będą to materiały dla Twojej konkurencji czy marek zupełnie niezwiązanych z Twoją branżą, znacznie lepiej ocenić możliwości drukarni gdy wiesz, że wykonywali już podobne zlecenia

Wybór drukarni nie powinien być pochopny i podyktowany pośpiechem. Nikt nie zabroni Ci korzystać z usług kilku, ale jeśli chcesz postawić na jakość i budować spójny wizerunek swojej marki, zadbaj o najwyższą jakość reklamy i postaw na jedną, sprawdzoną drukarnię materiałów reklamowych. 

Rate this post