Nieetyczne zachowania konsumentów w sklepach

Wielu z nas zakupy traktuje jako rozrywkę, inni jako smutną konieczność, jeszcze inni jako coś co poprawia im nastrój, a przy okazji jest pożyteczne. Wszystkich łączy jednak kilka rzeczy, jedną z nich jest częsty brak szacunku do wykonanej pracy zatrudnionych w sklepach pracowników.

Najczęściej z nieciekawymi zachowaniami mamy do czynienia w marketach z artykułami codziennego użytku. Z powodu wielkiej ilości rozmaitych towarów, niezbyt wysokich cen, oraz często niewielkiej przestrzeni w alejkach klienci dezorientują się, rozdrażniają lub bywają zupełnie niezorganizowani. Nie wiedzą na co się zdecydować, nie wiedzą dlaczego właściwie znajdują się w danej alejce, nie wiedzą jak traktować dany towar. Pracownicy marketów często spotykają się w niemiłym traktowaniem przez klientów, szykanowaniem ich oraz traktowaniem ich, jak gdyby byli drogowskazami. Takie zachowania to jednak nie wszystko. Na sklepowych półkach często znaleźć można wywrócone towary, przeniesione w inne miejsce czy zepsute, połamane lub zwyczajnie otworzone i spróbowane, jeśli są to produkty spożywcze.

Eggs

Klienci sklepów często nie zdają sobie sprawy, że znajdują się w miejscu, które obliguje ich do zachowania pewnej kultury i poszanowania towarów, których nie chcą kupić. Znaczna część klientów traktuje jednak produkty jak rzeczy, z którymi mogą zrobić wszystko, tłumaczą się niechęcią kupna i zwykłym sprawdzeniem. Po co jednak niszczyć lub w negatywny sposób wpływać na dany produkt, jeśli nie mamy zamiaru go  nabyć?

Tagi:     , , ,

O Autorze:


Piszemy o polskich sklepach, bankach i usługodawcach. Dostarczamy raportów i porad dotyczących zakupów i finansów. Zapraszamy do sprawdzania najnowszych raportów i artykułów. Również zachęcamy do komentowania i opiniowania naszych publikacji.