Co powinieneś widzieć o reklamie – 8 sposobów na promocję

Reklama dźwignią handlu. To powiedzenie znają z pewnością wszyscy. No i co by tu dużo nie mówić – zdecydowanie jest to prawda. Jednak jako konsumenci powinniśmy wiedzieć o reklamie trochę więcej. Bo reklama poza oczywistymi zaletami takimi jak informacja o produkcie czy budowanie świadomości istnienia jakiejś firmy często działa na zasadzie ładnego opakowania, które kryje kiepski towar. A więc ostrożnie. Poniżej prezentujemy podział reklam ze względu na treść:

  1. reklama podprogowa – reklama, która oddziałuje na człowieka bez udziału jego świadomości. Traktowana jako nieuczciwa praktyka w świecie reklamy.
  2. reklama informacyjna – reklama, której zasadniczym celem jest przekazanie klientowi informacji na temat produktu czy usługi. Bardzo popularna jednak raczej jako miks różnych sposobów reklamowania.
  3. reklama przypominająca – działa na zasadzie podtrzymania świadomości istnienia jakiegoś produkty lub firmy przez klienta.
  4. reklama wspierająca – stosowana pomocniczo przy ukierunkowaniu klienta na zakup jakiejś usługi lub produktu.
  5. reklama stabilizująca – „zagnieżdżająca” myśl o konieczności lub potrzebie kupna danej rzeczy.
  6. reklama ukryta – inaczej kryptoreklama – będąca z pozoru ukryta jednak dobrze dostająca się do świadomości klienta. Stosowana m.in. w filmach czy serialach, które zawierają tzw. lokowanie produktu.
  7. reklama wprowadzająca w błąd – postępowanie mające na celu podanie klientowi niezgodnych ze stanem faktycznym informacji na temat produktu lub usługi.
  8. reklama uciążliwa – ingerująca w życie klienta poprzez częstotliwość i natężenie jej występowania.

Jak widać rodzaj reklamy jest dużo. Na szczególną uwagę zasługują reklamy ukryte i podprogowe, które coraz śmielej wkraczają na rynek. Ponadto należy zwrócić uwagę na wszystkie przekłamania, małe druczki oraz inne symptomy mogące zdradzać złe intencje reklamodawcy – tj. takie które mogą wprowadzić nas w błąd. Jedno jest pewne: z reklamą zawsze należy być ostrożnym.

O Autorze:


Piszemy o polskich sklepach, bankach i usługodawcach. Dostarczamy raportów i porad dotyczących zakupów i finansów. Zapraszamy do sprawdzania najnowszych raportów i artykułów. Również zachęcamy do komentowania i opiniowania naszych publikacji.

Dodaj Komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola zaznaczone * są wymagane.

Twój Komentarz: *

Nick: *

E-mail: *

Strona www:

Blue Captcha Image
Refresh

*