Usługi detektywistyczne – business intelligence

Na czym polega wywiad gospodarczy?

Jesteś osobą prowadzącą biznes? Zapewne każdego dnia stoisz przed wieloma pytaniami, na które nie jesteś w stanie w krótkim czasie znaleźć właściwej odpowiedzi.

Wiedza o konkurencji – wywiad gospodarczy

Samodzielnie musisz borykać się z takimi kwestiami jak to, czy pomysł wypali, czy pracownicy dadzą radę wykonać zadania, czy partner biznesowy podoła w wykonaniu ważnej misji… właśnie – partnerzy biznesowi. W tym miejscu warto zatrzymać się na dłuższą chwilę, aby móc bliżej przyjrzeć się ich roli. Współpracując – niezależenie czy mowa o partnerach, czy konkurentach, czy własnych pracownikach – zawsze do głowy przychodzą takie słowa jak zaufanie, prawda, szczerość, reputacja czy wizerunek. Najczęściej szefowie firm zachodzą w głowę czy to co dzieje się w firmie nie wyjdzie na jej zewnątrz, zastanawiają się także, czy działania rynku nie są skoncentrowane na zniszczeniu tego, co danej firmie już udało się wypracować. Samodzielnie, ba – nawet z pomocą współpracowników (którym rzeczywiście ufamy) trudno jest wyciągnąć wnioski z działań innych osób lub firm, które mogą być dla nas wartościowe i które mogą nieść ze sobą cenne dane.

Na czym polega wywiad gospodarczy?

Nowoczesne zbieranie danych

Na rynku detektywistycznym istnieje usługa, którą nazywa się wywiadem gospodarczym. W przeciwieństwie do pierwszych skojarzeń wielu osób wywiad gospodarczy, czyli tzw. business intelligence nie polega na twardym szpiegowaniu. Business intelligence to nowoczesna forma pozyskiwania danych, które można uzyskać nie powiadamiając w żaden sposób sprawdzanego podmiotu, co ważne informacje te dostępne są publicznie, lub są gdzieś ukryte, ale można do nich dotrzeć. Dobry wywiad gospodarczy pozwoli dostarczyć mnóstwo wartościowych informacji, które zaspokoją zapotrzebowanie na nie wśród klientów. Dowiemy się np. w jaki sposób finansują swoje działania, w jaki sposób działają na rynku, na co przeznaczają swoje pieniądze, co staje się ich obecnym obiektem zainteresowania, jak działali w przeszłości, czy popełnili jakieś błędy, czy weszli w niebezpieczne układy, czy zrazili czymś do siebie rynek i musieli np. zmienić nazwę brandu oraz przerejestrować spółkę, jaka krąży reputacja na ich temat…to tylko niewielki procent odpowiedzi.

Biznesowe zagrywki detektywów

Wywiad gospodarczy jest szczególnie zalecany dla dużych firm – zwłaszcza spółek akcyjnych, które regularnie muszą monitorować działania firm konkurencyjnych, warto tutaj zauważyć, że każda S.A. raz na kwartał musi zamieszczać w sieci szczegółowy raport dotyczący swojej działalności.

Tylko na podstawie takich raportów można dojść do bardzo wartościowych danych, np. związanych z połączeniem się dwóch firm w jedną, działań stronniczych, działań zakrawających o oszustwo, o przekręt, wyłudzenie czy zastraszenie. Czasami wywiad gospodarczy pozwala przewidzieć pewne kroki przedsiębiorstwa, zwłaszcza, gdy są one regularne. Business intelligence to wciąż stosunkowo nowe odgałęzienie usług detektywów, jednakże w dużych polskich miastach znacząco zdobywa popularność od kilku lat.

Rate this post