Każdy właściciel chce, by jego przedsiębiorstwo odniosło sukces. żeby tak się stało trzeba w sprytny sposób przedostać się do społecznej świadomości. Można to uczynić dzięki identyfikacji wizualnej, której przeprowadzeniem może zająć się agencja kreatywna. Na pewno nie wszyscy wiedzą, czy owa identyfikacja jest, także warto pospieszyć z krótkim wyjaśnieniem. Otóż chodzi w niej o stworzenie korzystnego obrazu firmy czy też produkowanych artykułów. Cel ten osiąga się poprzez zrealizowanie kilku kroków.
Elementy, które wzmacniają odbiór marki i budowanie jej świadomości
Po pierwsze należy zaprojektować odpowiednie logo i wymyślić odpowiednią nazwę dla przedsiębiorca. Pamiętać należy przy tym, że zarówno znak graficzny, jak i firmowe miano muszą związane być z tym, czym dane przedsiębiorstwo się zajmuje. Jeśli jednak nie ma zależności między nazwą a rzeczywistą misją firmy, to wskazane jest, aby logo odpowiadało temu firmowemu określeniu. Doskonałym przykładem jest wszystkim dobrze znana marka Apple utworzona przez Steve Jobs’a oraz Steve Wozniaka.
Jabłko rzecz jasna niewiele ma wspólnego z elektroniką użytkową, jednak zarówno nazwa, jak i logo są ze sobą ściśle powiązane, co sprawiło, że przyjęły się i na ten moment są rozpoznawalne na całym świecie. Tego typu marka jest rewelacyjnym przykładem, ile dobrego może przynieść odpowiednio przeprowadzona, przez dobrą agencję kreatywną, identyfikacja wizualna. Znak graficzny i miano przedsiębiorstwa to nie jedyne składowe visual identity; innym, bardzo istotnym elementem jest wygląd firmowych budynków, aranżacja wnętrza oraz otoczenia. Nie każdy może się z tym zgodzić, ale inwestycja w tego typu rzeczy wcale nie jest zbędna.
Znowu warto posłużyć się przykładem. Jest mnóstwo osób mających zaufanie do najróżniejszych wytwórni soków naturalnych. Jest ono motywowane nie tylko wyśmienitym smakiem, ale również odpowiednim wyglądem etykiet (którymi notabene także zajmują się pracownicy agencji kreatywnej). Jeśli natomiast okazałoby się, że napoje te wytwarzane są w miejscu, które straszy swoim wyglądem, to można być prawie pewnym, że ich sprzedaż gwałtownie spadnie.
Dlaczego? Ponieważ ludzie stracą zaufanie do marki. Obskurny budynek kojarzy się raczej z brakiem higieny, brudem i niechlujstwem. Czy takie miejsce jest odpowiednie do produkowania jakiejkolwiek żywności? Oczywiście, że nie. Chcąc zatem odnieść markowy sukces trzeba pamiętać o każdym, nawet najmniejszym szczególe. Ceniące się przedsiębiorstwo winno (najlepiej na samym początku działalności) zainwestować we właściwe gmachy. Zostawiając już te budynki, można przejść dalej i wspomnieć, że to nie wszystko czym zajmuje się agencja kreatywna przy pracy nad identyfikacją wizualną zakładu. Kolejną sprawą są firmowe papiery, pieczątki, stemple, wizytówki, gadżety i inne tego typu. Wszystko to, co w razie przekazania komuś do ręki może zacząć kojarzyć się z daną marką. Takie drobiazgi są szczególnie przydatne na przeróżnych targach, ale i poza nimi dobrze jest dzielić się takimi reklamówkami. Jest to zawsze przez klientów mile odbierany gest.